24 uur per week

Wil jij werken bij een gemeente die je stimuleert om het beste uit jezelf te halen? Waar je de ruimte krijgt om met eigen ideeën aan de slag te gaan? In een omgeving van hardwerkende en enthousiaste collega’s?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wij zijn op zoek naar een beleidsmedewerker, die enthousiast wordt van het realiseren en versterken van de basisinfrastructuur voor onze inwoners op de terreinen van welzijn, met name op het terrein van jeugdbeleid.

Wat ga je doen?

  • Ontwikkelen en implementeren gemeentelijk jeugdbeleid;
  • Aansturen en coaching op inhoud van de jeugdcoach;
  • Afstemmen met de Kempengemeenten en afdeling Maatschappelijke Dienstverlening van de Gemeenschappelijke Regeling Kempengemeenten (afdeling MD) van het beleid dat gericht is uitvoering jeugdzorg;
  • Intern afstemmen met andere beleidsterreinen (waaronder gezondheid rondom projecten gericht op jeugd en jongeren en onderwijs);
  • Inhoudelijk en financieel vertalen van onderdelen jeugdzorg en gemeentelijk jeugdbeleid in de gemeentelijke cyclus;
  • Adviseren portefeuillehouder, het college en de gemeenteraad op het beleidsterrein jeugd;
  • Overige team brede werkzaamheden welzijn (gezamenlijk met het team Welzijn). 

Als beleidsmedewerker heb je een belangrijke rol binnen de gemeente Eersel. Je werkt nauw samen met je collega’s van team Welzijn , de collega’s van de Kempengemeenten en afdeling MD. Je valt onder de verantwoordelijkheid van het afdelingshoofd Samenleving. Jouw taken leveren een essentiële bijdrage aan het welbevinden van de inwoners van de gemeente Eersel.  

Waar kom je terecht

Bij de gemeente Eersel dagen we je uit om het beste uit jezelf te halen. Wij waarderen je talenten en stimuleren jou om je volledige potentie te ontwikkelen en te benutten. Hierdoor staan ontwikkelingsmogelijkheden hoog in het vaandel en we willen dan ook graag investeren in de (persoonlijke) groei en ontwikkeling van onze medewerkers. Daarom hebben we ook een ruim opleidingsbudget. 
 
Naast ontwikkelingsmogelijkheden vinden we jouw vitaliteit ook belangrijk. Bij de gemeente Eersel bieden we dagelijks vers fruit op kantoor en hebben we jaarlijks een gezondheidsweek, waar extra aandacht wordt besteed aan verschillende aspecten van je gezondheid. Verder staat er jaarlijks een teamuitje op de agenda, waarbij de medewerkers dit gezamenlijk mogen organiseren. 
Benieuwd geworden naar onze organisatie? Bekijk dan zeker onze ‘Werken bij gemeente Eersel’ pagina. Daar lees je meer over onze organisatievisie waarin duurzaamheid, innovatie, open en respectvol centraal staan. 
 
Het team
Je komt in een leuk en gezellig team terecht met 15 collega’s. Het is een divers team waarin ieder zijn of haar eigen werkzaamheden heeft, maar als het nodig is nemen we het werk van elkaar over. We vinden het belangrijk dat we als team bij jou passen en jij natuurlijk ook bij ons past. 

Wat breng je mee?

Harde eisen:

  • Een afgeronde relevante HBO opleiding;
  • Kennis van de doelgroep en relevante regel- en wetgeving;
  • Je denkt in oplossingen/mogelijkheden en handelt proactief;
  • Je beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden.

Mooi meegenomen:

  • Enkele jaren ervaring in een soortgelijke functie;
  • Je bent een echte teamspeler en daarnaast kan je ook goed zelfstandig werken;  
  • Je bent representatief. 

Voldoe je niet volledig aan het kopje ‘mooi meegenomen’? Solliciteer dan alsnog! Samen zorgen we ervoor dat je je verder ontwikkelt in het vakgebied.

Wat bieden wij?

  • Een fulltime basissalaris van maximaal € 5.247,- bruto per maand (conform schaal 10 cao Gemeenten), op basis  van een 36-urige werkweek. Afhankelijk van jouw ervaring wordt er een goed voorstel gedaan, binnen het maximumbedrag. 
  • Voldoe je nog niet volledig aan alles wat we van de functie vragen, dan start je in aanloopschaal 9;
  • Naast je salaris krijg je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Dit budget kun je besteden zoals je wilt, bijvoorbeeld door extra vakantiedagen te kopen of door een uitkering in geld te kiezen. Je bepaalt zelf wat het beste past bij je levensfase en persoonlijke wensen; 
  • 194,4 verlofuren, waarbij je nog maximaal 187 uur extra kunt bijkopen met je IKB (op basis van 36 uur);
  • Mogelijkheid tot hybride en flexibel werken;
  • Een extra uitkering van € 621 netto per jaar op basis van 36 uur;
  • Bij goed functioneren een contract voor onbepaalde tijd na één jaar.

Ben je enthousiast geworden?

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met de teamcoördinator, Trudy van Hoef, via 088 4970682 of t.vanhoef@eersel.nl. Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met team P&O via telefoonnummer 0497-531300 of vacature@eersel.nl.

Solliciteer vóór 10 mei 2024 via de site www.werkeninzuidoostbrabant.nl(externe link).

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.