Wat is het?

Stem je in een andere gemeente dan de gemeente waar je woont? Dan heb je een kiezerspas nodig.

Hoe werkt het?

Je vraagt je kiezerspas aan bij de gemeente waar je ingeschreven staat. Een kiezerspas kun je digitaal, persoonlijk of schriftelijk aanvragen tot uiterlijk vrijdag 12 maart, 17.00 uur.

Heb je een kiezerspas, dan kun je alleen met deze kiezerspas stemmen.

Let op! Als je de kiezerspas kwijtraakt, krijg je geen nieuwe pas en kun je dus niet stemmen.

Wat moet ik doen?

Persoonlijk aanvragen

Je kunt een kiezerspas persoonlijk aanvragen tijdens de openingstijden van de gemeentebalie. Neem het volgende mee:

  • Je geldige identiteitsbewijs;
  • Je stempas

Digitaal aanvragen

Je kunt tot uiterlijk 12 maart, 17.00 uur digitaal een kiezerspas aanvragen.

  • Daarvoor heb je een DigiD nodig. Als je die nog niet hebt kun je deze aanvragen via www.digid.nl.

Let op! Als je een kiezerspas aanvraagt om in een andere gemeente te stemmen wordt je oude stempas direct ongeldig verklaard en kun je dus niet meer stemmen met je oude stempas.

Schriftelijk aanvragen 

Je kunt tot uiterlijk 12 maart, 17.00 uur schriftelijk een kiezerspas aanvragen. 

  • Vul onderstaand formulier in en verstuur dit naar de gemeente.
  • Stuur je stempas mee met de aanvraag.
  • Stuur een kopie van je legitimatie mee met de aanvraag.

Let op! Als je een kiezerspas aanvraagt om in een andere gemeente te stemmen wordt je oude stempas direct ongeldig verklaard en kun je dus niet meer stemmen met je oude stempas.

Schriftelijk kiezerspas aanvragen

Heeft deze informatie je geholpen?