Wat is het?

(Overheids)organisaties kunnen gegevens van u opvragen bij de gemeente. Bijvoorbeeld voor:

  • pensioenen
  • uitkeringen
  • huurtoeslag
  • belastingen
  • rechtszaken

Als u wilt weten welke gegevens de gemeente over u heeft geleverd, kunt u hiervan een overzicht opvragen. Dit doet u in de gemeente waar u woont.

Verzoek overzicht van verstrekte gegevens uit de basisregistratie Personen

Wat moet ik meenemen?

  • Als u de aanvraag schriftelijk doet: een kopie van uw geldig identiteitsbewijs.
  • Als u de aanvraag online doet heeft u DigiD nodig. Heeft u nog geen DigiD? Vraag dit dan aan via www.digid.nl(externe link)

Hoe lang duurt het?

U krijgt binnen vier weken het overzicht.

Meer informatie

Het overzicht gaat maximaal twintig jaar terug in de tijd. Zo lang moet de overheid zogeheten ‘verstrekkingen’ bewaren volgens de Wet Basisregistratie Personen. Deze wet is echter pas ingegaan op 6 januari 2014. Tot die tijd was de wettelijke bewaartermijn één jaar. Het is daarom niet altijd mogelijk om alle informatie van de afgelopen twintig jaar voor u terug te vinden.

Heeft deze informatie je geholpen?