TC ISF / Beleidsmedewerker Informatiebeheer / CISO
Teamcoördinator Informatiebeheer, Secretariaat en Facilitair / Beleidsmedewerker Informatiebeheer / CISO. Minimaal 32 en maximaal 36 uur per week.
Wil jij werken bij een gemeente die je stimuleert om het beste uit jezelf te halen? Waar je de ruimte krijgt om met eigen ideeën aan de slag te gaan? In een omgeving van hardwerkende en enthousiaste collega’s?
Dan zijn wij opzoek naar jou!
Wij zijn op zoek naar een Teamcoördinator ISF (Informatiebeheer, Secretariaat en Facilitair), die enthousiast wordt van het begeleiden van een divers team dat de spil vormt van de interne dienstverlening aan de organisatie. Daarnaast ben je als beleidsmedewerker informatiebeheer en CISO (Chief Information Security Officer) de senior adviseur op het gebied van informatiebeheer, archivering en informatiebeveiliging voor de organisatie.
Wat ga je doen?
- Vanuit je rol als teamcoördinator:
- Je coördineert de werkzaamheden van team ISF. Je bent verantwoordelijk voor de planning van de verschillende clusters binnen het team.
- Je coacht inhoudelijk op het werk van medewerkers en geeft advies over voorstellen.
- Je begeleidt het team met de veranderopgave binnen Facilitair en geeft vorm aan het dienstverleningsloket. Je kijkt hoe we de werkzaamheden binnen ISF nog beter kunnen stroomlijnen.
- Vanuit je rol als beleidsmedewerker informatiebeheer:
- Je stelt gemeentelijke beleidskaders en richtlijnen op voor informatiebeheer en archivering. Je adviseert over de inrichting van duurzaam, digitaal en toegankelijk informatiebeheer, door bijvoorbeeld het opstellen van een integrale visie op informatiebeheer of een bewaarstrategie.
- Je participeert als adviseur in projecten van het SSC (Shared Service Center) op het gebied van uitbreiding en ontwikkeling van het informatiebeheer en –landschap. Je neemt ook deel aan de Voorbereidingscommissie SSC, waarin je adviseert over de verbetervoorstellen aan de Bestuurscommissie over ontwikkeling van het informatiebeheer en –landschap.
- Vanuit je rol als CISO:
- Vertaal je wet- en regelgeving naar informatiebeveiligingsbeleid en je draagt dit uit aan de organisatie.
- Je stemt de planning en uitvoering van informatiebeveiligingsprojecten en bewustwordingscampagnes af met de ISO’s (Information Security Officer).
- Maak je inzichtelijk wat de status is van de informatiebeveiliging in de gemeente en welke maatregelen nodig zijn om de beveiliging te verbeteren. Je rapporteert hierover aan de organisatie. Daarnaast rapporteer je over de status van de BIO via de ENSIA verantwoording.
- Adviseer je over te nemen stappen bij informatiebeveiligingsincidenten of calamiteiten.
Als Teamcoördinator ISF, beleidsmedewerker informatiebeheer en CISO heb je een belangrijke rol binnen de gemeente Eersel. De werkzaamheden die jij uitvoert, hebben een grote impact op de interne dienstverlening en kwaliteit van de informatievoorziening. Daarvoor werk je nauw samen met je collega’s binnen het team.
Waar kom je terecht?
Gemeente Eersel
De gemeente Eersel is een dynamische organisatie waarin aan veel grote maatschappelijke opgaven en thema’s wordt gewerkt. Daarvoor werken we ook samen met veel verschillende partijen in de regio. Ondanks de grote opgaven zijn we een fijne organisatie waar mensen gemakkelijk bij elkaar binnen lopen. Er zijn korte lijntjes tussen de verschillende afdelingen. Nieuwe collega’s worden warm ontvangen en er is oog voor de persoon. Bij de gemeente Eersel dagen we je uit om het beste uit jezelf te halen. Wij waarderen je talenten en stimuleren jou om je volledige potentie te ontwikkelen en te benutten. Hierdoor staan ontwikkelingsmogelijkheden hoog in het vaandel en we willen dan ook graag investeren in de (persoonlijke) groei en ontwikkeling van onze medewerkers. Daarom hebben we ook een ruim opleidingsbudget.
Naast ontwikkelingsmogelijkheden vinden we jouw vitaliteit ook belangrijk. Bij gemeente Eersel bieden we dagelijks vers fruit op kantoor en hebben we jaarlijks een gezondheidsweek, waar extra aandacht wordt besteed aan verschillende aspecten van je gezondheid. Verder staat er jaarlijks een teamuitje op de agenda, waarbij de medewerkers dit gezamenlijk mogen organiseren.
Benieuwd geworden naar onze organisatie? Bekijk dan zeker onze ‘Werken bij gemeente Eersel’ pagina op www.eersel.nl/werken-bij-de-gemeente-eersel, daar lees je meer over onze organisatievisie waarin duurzaamheid, innovatie, open en respectvol centraal staan.
Het team
Je komt in een leuk en gezellig team terecht met 20 collega’s. Het is een divers team waarin ieder zijn of haar eigen werkzaamheden heeft, maar we werken ook veel samen aan projecten en maken daarbij gebruik van elkaars expertise. De drie clusters hebben elk heel verschillende werkzaamheden. Daarom is jouw werk vanuit je rol als teamcoördinator heel gevarieerd! We vinden het belangrijk dat we als team bij jou passen en jij natuurlijk ook bij ons past.
Wat breng je mee?
Harde eisen:
- Een afgeronde opleiding op HBO of WO niveau.
- Minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van informatiemanagement of informatiebeveiliging of een soortgelijke functie.
- Affiniteit voor bestuursondersteunende en facilitaire processen.
- Uitstekende analytische vaardigheden: je kunt gemakkelijk het groter geheel overzien en dit vertalen naar beleid.
- Je vind het leuk om te adviseren en kunt in duidelijke taal zaken uitleggen.
- Je bent verbaal en schriftelijk communicatief sterk.
- Een echte teamplayer, die ook goed zelfstandig kan werken.
- Een proactieve, leergierige, positieve en open houding.
- Je vindt sturing en structuur belangrijk en neemt gemakkelijk beslissingen.
Mooi meegenomen:
- Ervaring met het begeleiden van een team, bij voorkeur in één van de vakgebieden binnen het cluster ISF (informatiebeheer, secretariaat of facilitair).
- Ervaring met werken binnen een overheidsorganisatie.
- Ervaring op het gebied van facility management of secretariaat.
Voldoe je niet volledig aan het kopje ‘mooi meegenomen’? Solliciteer dan alsnog! Samen zorgen we ervoor dat je je verder ontwikkelt in het vakgebied.
Wat bieden wij?
- Een fulltime basissalaris van maximaal € 6.193,- bruto per maand (conform schaal 11 cao Gemeenten), op basis van een 36-urige werkweek. Afhankelijk van jouw ervaring wordt er een goed voorstel gedaan, binnen het maximumbedrag.
- Voldoe je nog niet volledig aan alles wat we van de functie vragen, dan start je in aanloopschaal 10.
- Naast je salaris krijg je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Dit budget kun je besteden zoals je wilt, bijvoorbeeld door extra vakantiedagen te kopen of door een uitkering in geld te kiezen. Je bepaalt zelf wat het beste past bij je levensfase en persoonlijke wensen;
- 201,6 verlofuren, waarbij je nog maximaal 187 uur extra kunt bijkopen met je IKB (op basis van 36 uur);
- Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP – waarvan de werkgever 70% betaalt – inclusief een solide vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid. Een geruststellende gedachte, mocht je hier ooit mee te maken krijgen;
- Mogelijkheid tot hybride en flexibel werken;
- Een extra uitkering van € 629,- netto per jaar op basis van 36 uur;
- Bij goed functioneren een contract voor onbepaalde tijd na één jaar.
Ben je enthousiast geworden?
Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Kelly Leijgraaff – Hokke, teamcoördinator ISF of Maaike Verstegen, afdelingshoofd Bedrijfsvoering, via het algemene telefoonnummer 0497-531300.
Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met team P&O via telefoonnummer 0497-531300 of vacature@eersel.nl.
Solliciteer vóór 1 oktober 2025 via de site www.werkeninzuidoostbrabant.nl. De procedure bestaat uit twee gesprekken. De eerste gesprekken vinden plaats op dinsdag 6 oktober en/of donderdag 8 oktober.